18 sept 2009

El pont dels jueus

Després de deixar un llibre a mitges, vaig decidir-me per un llibre de lectura fàcil, que es diu. La seva adquisició es va produir deu fer fa cosa de dos anys i encara no l'havia llegit. Es tractava del pont dels jueus. L'he acabat sí però m'ha decepcionat. Una cosa és lectura fàcil i l'altre tenir la sensació que mires una pel·lículeta de dissabte a la tarda.

És un llibre com la meva escriptura, jo que no sóc escriptor. Frases curtes, senzilletes, vocabulari entenedor i una història com tantes n'hi ha. He tingut la sensació que qualsevol lector, amb una història al cap, una mica de documentació i l'ajuda d'algun historiador, podria escriure'l.

Potser sóc massa dur però és que per no tenir, no té ni originalitat, ni factor sorpresa i no enganxa a nivells de llibres com, per exemple, "els pilars de la terra" o "la catedral del mar", per comparar-lo amb dues obres del mateix gènere.

Resumint, un patufet per passar l'estona. Com la TV vaja. Hauré de continuar buscant el meu llibre ideal...

2 comentarios:

  1. Jo tampoc vaig acabar La Muntanya màgica, tot i que el meu germà me'l va recomanar com a molt bo. Potser no era el moment, el cas és que em va deixar d'interessar més o menys en el mateix moment que a tu i, tot i que vaig intentar acabar-lo, després d'uns dies el vaig deixar.

    Un que sí que m'ha agradat és Flor de Neu i el ventall secret, de Lisa See. També és de lectura fàcil, però aquest no pots deixar-lo fins al final.

    ResponderEliminar
  2. Ei, no vull que penseu que sóc d'aquests estirats que es passen el dia blasfemant contra els best-sellers. El que jo demano és una mínima qualitat, que en aquest llibre no l'he trobat

    ResponderEliminar